Γιατί οι σύγχρονοι αρχιτέκτονες σας καταδικάζουν να ζείτε χωρίς χρώμα;


the-boring-color-palette

Όσοι επισκέπτεστε συχνά blogs αρχιτεκτονικής και interior design, θα έχετε σίγουρα παρατηρήσει ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των κτιρίων που παρουσιάζονται απουσιάζει το χρώμα.

Μιλώ για την απόλυτη κυριαρχία του λευκού και πιο πρόσφατα, του γκρι σε κτίρια κατοικιών αλλά και σε δημόσια κτίρια και χώρους εργασίας. Το μόνο ίσως χρώμα που επιτρέπεται, για να σπάει η μονοτονία, είναι το χρώμα του ξύλου.

Πολλά άρθρα μάλιστα, σας παροτρύνουν να διακοσμήσετε το χώρο σας κατ’ αυτό τον τρόπο, εκθειάζοντας κατάλευκα εσωτερικά κατοικιών ή εργασιακούς χώρους όπου κυριαρχεί το γκρίζο εμφανές μπετόν.

Εκείνοι που φτάνουν στα άκρα τον μινιμαλισμό, έχοντας μακρά παράδοση σ’ αυτόν, είναι οι αρχιτέκτονες της Άπω Ανατολής. Πολλές φορές σε βαθμό διαστροφής. Beijing Hutong House Renovation / ARCHSTUDIO

Ομολογώ ότι με έχει προβληματίσει ιδιαίτερα η εμμονή των σύγχρονων αρχιτεκτόνων παγκοσμίως να αποφεύγουν το χρώμα στα κτίριά τους.

Ο λόγος που με απασχολεί τόσο έντονα το θέμα, ώστε να αποφασίσω τις αρχικές μου σκέψεις να τις κάνω άρθρο, είναι ότι γνωρίζοντας την καθοριστική επίδραση του χρώματος στην ανθρώπινη ψυχολογία, θεωρώ ότι είναι λάθος να αντιμετωπίζουμε με τέτοια μονομέρεια ή αδιαφορία αυτό το θέμα. Ειδικά όταν πρόκειται για εσωτερικούς χώρους, στους οποίους περνάμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας.

Τις ίδιες ανησυχίες φαίνεται να εκφράζει και η βρετανίδα ειδικός στο χρώμα (colour consultant) Karen Haller, με την οποία ταυτίζομαι απόλυτα, στο άρθρο της “The psychological effect of colour in architecture”.
Σε άλλο άρθρο της “Are we walking into a colourless future?” παρουσιάζεται η άποψη, ότι η τάση που υπάρχει τις τελευταίες δεκαετίες έχει να κάνει με την ανάγκη πολλών ανθρώπων για λιγότερη πολυπλοκότητα και “φασαρία” στο έτσι κι αλλιώς χαώδες και γεμάτο με υπερβολική πληροφορία σύγχρονο περιβάλλον.

Αρχικά θεώρησα ότι πρόκειται απλώς για μία τέτοια ανάγκη, η οποία έχει οδηγήσει στον μινιμαλισμό, την κυρίαρχη τάση τα τελευταία χρόνια στην αρχιτεκτονική και το design γενικότερα.
Όμως, παρατηρώντας πιο προσεκτικά τι συμβαίνει, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στο χώρο της δουλειάς μου, κατέληξα ότι αυτή αποστροφή ή φοβία για το χρώμα έχει κι άλλες παραμέτρους. Συχνά δεν πρόκειται καν για ενσυνείδητη επιλογή των δημιουργών.

Οι απαντήσεις στο ερώτημα, γιατί το χρώμα μοιάζει να είναι ταμπού στη σύγχρονη αρχιτεκτονική, είναι αρκετά απλές και προφανείς όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς διαβάζοντας παρακάτω.

Ποιοι είναι λοιπόν οι λόγοι που ένα μεγάλο ποσοστό επαγγελματιών του χώρου, σας προτείνει να ζήσετε σε άχρωμους χώρους;

 

1. Άγνοια ή αδιαφορία για την ψυχολογία του χρώματος

turquoise-living-room

Το μπλε και το πράσινο είναι τα 2 πιο αγαπημένα χρώματα αντρών και γυναικών.

Λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν ή έστω, λαμβάνουν σοβαρά υπ’ όψιν κατά τον σχεδιασμό, την καθοριστική επίδραση των χρωμάτων (δυστυχώς και αρκετών άλλων παραγόντων) στην ανθρώπινη ψυχολογία.

Η περιβαλλοντική ψυχολογία αποτελεί ακόμη μία ακαδημαϊκή υπόθεση, αφημένη ως επί το πλείστον σε κάποιους ψυχολόγους και ερευνητές.
Οι όροι color psychology και design marketing χρησιμοποιούνται πλέον ευρέως, αλλά μάλλον ενδιαφέρουν περισσότερο διαφημιστές, γραφίστες και web designers, παρά αρχιτέκτονες και interior designers.
Για την ώρα, είμαι από τους ελάχιστους παγκοσμίως που χρησιμοποιώ τον όρο interior design psychology, προβλέπω όμως ότι σύντομα θα γίνει της μόδας -με ό,τι θετικό ή αρνητικό αυτό συνεπάγεται.
Δεν είναι τυχαίο, ότι το blog αυτό που δημιούργησα το 2014, είναι το 1ο και μοναδικό ελληνικό ενεργό blog -και από τα ελάχιστα παγκοσμίως- που ασχολείται κατ’ αποκλειστικότητα με την επίδραση του (αρχιτεκτονικού) σχεδιασμού στην ανθρώπινη ψυχολογία.

Στα περισσότερα blogs μεγάλης κυκλοφορίας (και συχνά ελάχιστης αξιοπιστίας), βρίσκει κάποιος τις ίδιες και τις ίδιες αναπαραγωγές για το χρώμα, συχνά αστήρικτες σε επιστημονικά δεδομένα.

Ωστόσο, ειδικά για το χρώμα, αρκετές σοβαρές μελέτες έχουν γίνει παγκοσμίως, χρηματοδοτούμενες συχνά από μεγάλες εταιρείες προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
Αυτές καταδεικνύουν την μεγάλη επιρροή των χρωμάτων στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Μάλιστα, στο άρθρο μου Η υποσυνείδητη επιρροή των χρωμάτων αναφέρω πρόσφατη μελέτη που δείχνει ότι το να περιβαλλόμαστε από τα αγαπημένα μας χρώματα διεγείρει περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με θετικά συναισθήματα. Και το αντίθετο.
Σε όλα σχεδόν τα άρθρα του Designing for Happiness θα βρείτε αναφορές και παραπομπές σε αντίστοιχες έρευνες.

Ένα από τα χρώματα που οι περισσότεροι άνθρωποι αντιπαθούν και θεωρούν καταθλιπτικό για εσωτερικούς χώρους, είναι το γκρι όπως και κάποιες αποχρώσεις του καφέ.
Αντιθέτως, τα 2 πιο αγαπημένα χρώματα αντρών και γυναικών παγκοσμίως είναι το μπλε και το πράσινο.
Δείτε το πολύ κατατοπιστικό infographic της Kissmetrics How colors affect conversions.

Πόσο συχνά τα συναντάτε σε σπίτια και χώρους εργασίας;
Εγώ πάντως, καθόλου τυχαία, επέλεξα να περιβάλλομαι από αυτά τα 2 χρώματα στο σπίτι και το γραφείο μου! Και δεν είναι τα μοναδικά που υπάρχουν στο χώρο.

Όσοι μ’επισκέπτονται αισθάνονται αμέσως  τις ευεργετικές τους ιδιότητες, εγώ τις ζω καθημερινά.

 

2. Το χρώμα είναι δύσκολη υπόθεση

Παλ αποχρώσεις για ένα φωτεινό και χαλαρωτικό καθιστικό.

Η δημιουργία αρμονικών χρωματικών συνδυασμών, αν και στηρίζεται σε κάποιους κανόνες, είναι μία ικανότητα  που κατά βάση δεν μαθαίνεται. Είναι έμφυτη.
Ειδικά οι άντρες έχουν πολλές πιθανότητες να μην αντιλαμβάνονται σωστά όλες τις αποχρώσεις. Γύρω στο 8% των αντρών έχει κάποιο πρόβλημα με τη χρωματική του όραση. Το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες είναι μόλις 0,4%.
Διαβάστε περισσότερα και ελέγξτε την χρωματική σας όραση στο άρθρο “Πόσα χρώματα βλέπετε;

Η αρχιτεκτονική μέχρι πρόσφατα ήταν ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα.
(Αλήθεια, γνωρίζετε κάποια διάσημη γυναίκα αρχιτέκτονα εκτός από την Zaha Hadid, που δυστυχώς κι αυτή πρόσφατα μας άφησε;)

Λίγοι λοιπόν μπορούν να το κάνουν σωστά.

Ακούγοντας χρώμα, πολλοί φαντάζονται έντονες αποχρώσεις, άσχημα συνδυασμένες μεταξύ τους που φέρνουν πονοκέφαλο μάλλον, παρά χαλαρώνουν. Κάποιες πραγματικά αποτυχημένες απόπειρες, έχουν κάνει πολλούς να φοβούνται δικαιλολογημένα το χρώμα.

Λανθασμένες χρωματικές επιλογές μπορούν πραγματικά να καταστρέψουν ένα χώρο και να τον κάνουν να δείχνει φτηνός και κακόγουστος.
Οπότε, είναι πιο ασφαλές και πολύ ευκολότερο, κάποιοι επαγγελματίες να σας προτείνουν σίγουρους, πλην όμως βαρετούς χρωματικούς συνδυασμούς.

Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού υπάρχει εδώ και χρόνια η ειδικότητα του χρωματικού συμβούλου. Ένας αρχιτέκτονας ή interior designer μπορεί να συνεργάζεται με κάποιον ειδικό στο χρώμα, αν και κατά τη γνώμη μου, είναι απαραίτητο ένας επαγγελματίας του χώρου να έχει μελετήσει το χρώμα.
Ομολογώ ότι κάποιοι συνάδελφοι, με έχουν συμβουλευτεί κατά καιρούς στο θέμα των χρωμάτων και ήταν προς όφελός τους.
Σίγουρα, πρόκειται για μία χρήσιμη επιμόρφωση ή και ειδίκευση, που μπορεί να στηριχτεί σε επιστημονικές έρευνες και δεδομένα.
Πολύ χρησιμότερη από διφορούμενες και συνήθως επιστημονικά αστήρικτες εξειδικεύσεις, όπως “σύμβουλος feng shui”!

interior-design-online

3. Μόδα, μιμητισμός και συμφέροντα

maxresdefault

Δεν ξέρω πόσοι θα αισθανόταν όμορφα να χαλαρώνουν σε ένα τέτοιο καθιστικό. Το εντυπωσιακό είναι, ότι ο τοίχος από μπετόν που βλέπετε είναι ταπετσαρία!  Ευτυχώς, με τα πρώτα συμπτώματα κατάθλιψης, μπορεί εύκολα να αλλαχτεί!

Ένα μεγάλο ποσοστό επαγγελματιών απλώς αντιγράφει άλλους. Ανέκαθεν συνέβαινε και πάντα θα συμβαίνει. Λίγοι είναι εκείνοι που δημιουργούν κάτι πρωτότυπο, ακόμη λιγότεροι εκείνοι που τολμούν να προτείνουν κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους.
Είναι φυσικό λοιπόν να βλέπετε να αναπαράγονται οι ίδιες χρωματικές επιλογές, αφού στην ουσία ένας μικρός αριθμός πράγματι δημιουργεί και πρωτοπορεί, οι υπόλοιποι αντιγράφουν ή επηρεάζονται.

Κάπως έτσι προκύπτουν οι τάσεις της μόδας.

Όχι, δεν είναι πιο trendy οι άχρωμοι χώροι!
Ίσα – ίσα, έχει πλέον αποδειχτεί ότι οι φωτεινοί, πολύχρωμοι χώροι, σε άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον, βοηθούν στην καλύτερη διάθεση και απόδοση των εργαζομένων.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες εταιρείες, με πρώτη διδάξασα τη Google, έχουν υιοθετήσει μία διαφορετική φιλοσοφία, δημιουργώντας χώρους πολύχρωμους που καμία σχέση δεν έχουν με τα μέχρι πριν λίγα χρόνια hi-tech,  ψυχρά κτίρια γραφείων.

Το ζήτημα είναι, ότι κι εκεί υπάρχει έντονος μιμητισμός και μια υπερβολή θα έλεγα.
Από τη μία έχουμε τους αρχιτέκτονες να σχεδιάζουν απόλυτα λευκές κατοικίες και από την άλλη, τα κτίρια γραφείων στα οποία θα περάσει τη μισή μέρα του ένας εργαζόμενος, μοιάζουν με πολύχρωμες παιδικές χαρές.

Νομίζω ότι κάποια στιγμή θα ισορροπήσει η κατάσταση. Xρειαζόμαστε το χρώμα όπου κι αν βρισκόμαστε, αλλά στη σωστή ποσότητα και αναλογία, ανάλογα με την περίσταση και σε μελετημένους συνδυασμούς.
Αν θέλετε να έχετε μια ιδέα για τη νέα τάση στο σχεδιασμό επαγγελματικών χώρων, ρίξτε μια ματιά στο άρθρο Κτίρια γραφείων_ η νέα τάση στο σχεδιασμό.

Επίσης, πολλές φορές η βιομηχανία της μόδας και του design αποφασίζει με καθαρά ωφελιμιστικά κριτήρια τι θα αναδείξει ως κυρίαρχη τάση.
Ειδικά σε περιόδους κρίσης η μόδα προσαρμόζεται έτσι ώστε να εξυπηρετεί τα συμφέροντα αρχικά των μεγάλων εταιρειών -αλλά και πολλές μικρότερες τελικά επωφελούνται.
(Αν έχετε εμπειρία από τον κλάδο της κλωστουφαντουργίας, πιθανόν να έχετε αντιληφθεί γιατί εδώ και πολλά χρόνια σας έχουν πείσει ότι το να τουρτουρίζετε, τριγυρίζοντας με αμάνικα ρούχα χειμώνα – καλοκαίρι είναι μόδα. Η σωστή μανικοκόλληση είναι από τις πιο απαιτητικές εργασίες στο ράψιμο ενός ρούχου!)

Αντίστοιχα, το να μη χρειάζεται μια επιφάνεια σοβάτισμα, σπατουλάρισμα και βάψιμο σημαίνει ότι ο κατασκευαστής γλιτώνει πολλά έξοδα και μεροκάματα.
Γιατί λοιπόν να μη σας πείσει, ότι είναι «εναλλακτικό» το να πίνετε το ποτό σας μέσα σ’ ένα γιαπί με έπιπλα από το παλιατζίδικο!

 

4. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο.

architect-guilherme-torres-review-6

Guilherme Torres, ένας βραζιλιάνος που σίγουρα δεν φοβάται το χρώμα, όπως αρκετοί λατινοαμερικάνοι.

Κι εμείς δεν του χαλάμε το χατήρι.
Ένα μεγάλο ποσοστό επαγγελματιών θα συμφωνήσει εύκολα μαζί σας και δεν θα σας φέρει αντίρρηση, όταν διαπιστώσει ότι φοβάστε να τολμήσετε κάτι διαφορετικό από αυτό που έχετε συνηθίσει.
Συχνά δεν έχουν τα επιχειρήματα για να σας πείσουν. Εξάλλου, είναι μικρότερος κόπος και για τους ίδιους.

Αν όμως τελικά σας προτείνουν αυτό που μπορούσατε να κάνετε έτσι κι αλλιώς και μόνοι σας, ποια η χρησιμότητα τους;

Αυτό που συχνότερα ακούω από πελάτες είναι: “θα ήθελα να έχω περισσότερο χρώμα στο χώρο μου, αλλά δε νομίζω ότι θα του ταίριαζε κάτι άλλο (εκτός από το ήδη υπάρχον λευκό, υπόλευκο, μπεζ, κρεμ …), έτσι δεν είναι;”

Σωστά, δύσκολο να βρεις το κατάλληλο χρώμα για ένα χώρο, ανάμεσα στις 1250 αποχρώσεις της χρωματικής βεντάλιας που έχω στα χέρια μου!

Για μένα είναι προφανές, ότι απλούστατα έτσι έχουν συνηθίσει.
Και είναι εκπληκτικό πόσο ενθουσιάζονται μετά από μία επιτυχημένη αλλαγή!

Προσωπικά πιστεύω ότι είναι υποχρέωσή μας εκτός από το να προτείνουμε, ταυτόχρονα να εκπαιδεύουμε τους πελάτες μας, έτσι ώστε να “εθίζονται” στον καλό σχεδιασμό και να μπορούν να κάνουν σωστές επιλογές και μόνοι τους. Επιλογές που θα αναδείξουν το χώρο τους και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα και τη διάθεσή τους.

Για να εκπαιδεύσουμε όμως κάποιον, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα εμείς να έχουμε επαρκείς γνώσεις. Κι αυτό προϋποθέτει κόπο και χρόνο.
Τουλάχιστον στο επάγγελμα του αρχιτέκτονα και του interior designer ή διακοσμητή, η επιμόρφωση είναι κάτι ευχάριστο και καθόλου βαρετό.

 

5. Οι ουδέτεροι τόνοι δεν είναι δεσμευτικοί

nice-cream-nuance-of-the-home-decorating-modern-interior-can-be-decor-with-woodden-table-that-make-it-seems-nice-with-white-sofas-make-it-seems-great-design-inside

Οι γήινοι τόνοι, προσθέτουν ζεστασιά σε ένα καθιστικό, ενώ είναι μια καλή επιλογή για εκείνους που φοβούνται τις πιο έντονες αποχρώσεις.

Αυτό είναι ίσως το πιο συχνό επιχείρημα που θ’ ακούσετε από ειδικούς και μη.

Όλα ταιριάζουν με τις ουδέτερες αποχρώσεις, οπότε δεν υπάρχει λόγος να πονοκεφαλιάζετε.
Και ο μπορντώ καναπές του σαλονιού σας, και η τραπεζαρία σας από ξύλο καρυδιάς, και οι δρύινες πόρτες σας, και το σκούρο wenge τραπεζάκι του σαλονιού, και το μαύρο βοηθητικό τραπεζάκι από την Ikea, και τα 25 βάζα και διακοσμητικά σε όλες τις αποχρώσεις του ουράνιου τόξου, και τα κοκκινοπράσινα χαλιά σας, και το κιτρινωπό ριχτάρι σας με τα ασορτί μαξιλαράκια, και φυσικά, οι πολύχρωμοι πίνακες σας.
Τελικά, μια χαρά τα καταφέρατε να ζείτε σε μια πανδαισία χρωμάτων!
Ή σε έναν αχταρμά κακογουστιάς που φέρνει πονοκέφαλο σε κάποιους με ευαίσθητη χρωματική όραση!

Ευτυχώς λοιπόν, που οι όχι και τόσο ουδέτερες αποχρώσεις δεν μας αφήνουν τόσο ανεξέλεγκτους!
Μάλιστα θεωρώ ότι ένα χρώμα μας καθοδηγεί σε πιο προσεκτικές άρα, πιθανόν και πιο καλόγουστες επιλογές.
Είναι γεγονός ότι ένα σπίτι ντυμένο με χρώμα, δεν χρειάζεται να φορτωθεί με άχρηστα έπιπλα και αντικείμενα για να δείξει ζεστό και γεμάτο.

Από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχει χρώμα που να μη συνδυάζεται αρμονικά με κάμποσα άλλα.
Κάποιοι θα χρειαστεί να ανατρέξουν στη θεωρία των χρωμάτων για να βρουν τους κατάλληλους συνδυασμούς.
Κάποιοι άλλοι, πιο τυχεροί ή πιο έμπειροι, φτάνει ν’ αφήσουν το ένστικτό τους ν’ αποφασίσει.

Εκείνοι που θέλουν ένα εγγυημένο αποτέλεσμα χωρίς κούραση και άγχος από μέρους τους, θα απευθυνθούν σε κάποιον επαγγελματία.

Το γραφείο πρωτοπορεί πανελλαδικά σε αυτό τον τομέα, προσφέροντας 2 υπηρεσίες που αφορούν αποκλειστικά το χρώμα, βοηθώντας σας να το βάλετε στη ζωή σας.
Τη χρωματική μελέτη και τη χρωματική πρόταση.

color-study-banner-2016b

6. Τέλος, κάποιοι θα σας πουν ότι σχεδιάζουν κατάλευκα κτίρια, γιατί απλώς έτσι τους αρέσει.

slideshow_feature_Richard-Meier-3

The Saltzman house by Richard Meier

Ο ίδιος ο Richard Meier, που έχει σαν σήμα κατατεθέν του το απόλυτο λευκό, δικαιολογεί συχνά αυτή την εμμονή του, λέγοντας είτε ότι το λευκό εμπεριέχει και αντανακλά όλα τα χρώματα (μόνο που το ανθρώπινο μάτι δεν το αντιλαμβάνεται αυτό ανά πάσα στιγμή), είτε ότι δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί την ομορφιά των αρμονικών συνδυασμών που συναντάμε στη φύση, με τις χρωματικές του προτάσεις. http://www.pritzkerprize.com/1984/ceremony_speech1

Τουλάχιστον είναι ειλικρινής.

Δεν απαντά όμως σε ένα βασικό ερώτημα.
Είναι καλό για τον χρήστη να ζει σε κατάλευκους χώρους;
Ή απλώς, θα πρέπει να προσαρμοστεί στις εμμονές μας και να είναι ευχαριστημένος επειδή το σπίτι του το σχεδίασε ένας διάσημος αρχιτέκτονας;

Προφανώς, κάποια παρόμοια εμμονή έχει και η συντριπτική πλειοψηφία των αρχιτεκτόνων παγκοσμίως. Ή, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, κάνουν απλώς ό,τι και οι υπόλοιποι.

Είναι γεγονός, ότι η πλειοψηφία των αρχιτεκτόνων και designers αντιλαμβανόμαστε πολύ διαφορετικά το χώρο, απ’ ότι ένας απλός χρήστης.
Εκεί που εσείς πιθανόν βλέπετε ένα άδειο και ψυχρό κτίριο, κάποιοι από εμάς βλέπουν εξαιρετική προοπτική, φυγές, όγκους και σκιές, γεωμετρία και τέλειες αναλογίες.
Πρόκειται για διαφορετική οπτική αντίληψη του χώρου και των μορφών, συχνά έμφυτη αλλά, σε ένα μεγάλο βαθμό απόρροια της εκπαίδευσής μας.

Παρασυρμένοι όμως από τη δική μας οπτική και εμμονές, φτάνουμε συχνά να ξεχνάμε για ποιο λόγο σχεδιάζουμε.
Δεν είμαστε γλύπτες, ζωγράφοι ή φωτογράφοι (αν και πολλοί αρχιτέκτονες έχουν ασχοληθεί ή έχουν αφοσιωθεί ολοκληρωτικά σε κάποια άλλη εικαστική τέχνη).

Σχεδιάζουμε κτίρια για να ζήσουν άνθρωποι με πρακτικές ανάγκες και πιθανόν διαφορετικά γούστα και επιθυμίες από τις δικές μας.
Δεν σχεδιάζουμε για τον εαυτό μας, για να δούμε τη δουλειά μας δημοσιευμένη (που πλέον με το διαδίκτυο είναι πανεύκολο!) ή για να κερδίσουμε βραβεία και διαγωνισμούς.
Τουλάχιστον, όχι μόνο ή πρώτα απ’ όλα γι’ αυτά.
Σκοπός μας είναι να κάνουμε τη ζωή των χρηστών των κτιρίων μας όσο το δυνατόν πιο άνετη και ευχάριστη.

Όπως έχω ξαναγράψει, δεν είναι δυνατόν να αποκλείσουμε το χρώμα από τους χώρους που ζούμε και εργαζόμαστε, γιατί απλούστατα κάτι τέτοιο δεν είναι στη φύση μας!

realpage-209_HDR-700x1050

RealPage Offices, San Francisco by ASD/SKY

Η φύση είναι πολύχρωμη (εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις) και ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να ζει μέσα σε αυτή.
Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο “Μπορούμε να ζήσουμε σε κατάλευκα σπίτια;

Αυτό που γνωρίζω με σιγουριά είναι ότι δεν θα αισθάνομαι καλύτερα να εργάζομαι ή να διασκεδάζω μέσα σ’ ένα καταθλιπτικό γκρίζο γιαπί.
Ούτε μπορώ να χαλαρώσω και να αισθανθώ θαλπωρή στο κατάλευκο σπίτι μου, το οποίο, εκτός των άλλων θα μου κάνει τη ζωή δύσκολη, αφού θα θέλει συνεχώς καθάρισμα.
Ούτε κι εσείς!
Σύμφωνα με έρευνα της NASA,  οι εργαζόμενοι σε λευκό περιβάλλον φάνηκε να είναι λιγότερο παραγωγικοί και ευχαριστημένοι από εκείνους που εργάστηκαν σε παλ γαλαζοπράσινες αποχρώσεις.
Ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, με μεγάλη ηλιοφάνεια, το λευκό μπορεί να σας τυφλώσει. Είναι αστείο να πρέπει να κυκλοφορείτε με γυαλιά ηλίου μέσα στο σπίτι σας, όπως μία φίλη και κατόπιν ενθουσιασμένη πελάτισσα μου διηγούταν!

Δεν ξέρω αν έχουν καταφέρει να σας πείσουν ότι οι χώροι που απουσιάζει το χρώμα είναι πιο in και trendy, εκείνο που εγώ προβλέπω είναι ότι αυτό σύντομα θ’ αλλάξει.
Ήδη ξεκίνησε, λίγο άτσαλα και με κάποια υπερβολή, από τους εργασιακούς χώρους των μεγάλων εταιρειών, όπως η Google.
Από τη στιγμή που έχει μελετηθεί η τεράστια επιρροή του χρώματος στην ανθρώπινη ψυχολογία, με μεγάλη εφαρμογή στο design marketing και στο webdesign, η στροφή στο χρώμα στο interior design και την αρχιτεκτονική είναι θέμα χρόνου.

Αν λοιπόν για εσάς είναι σημαντικό να αισθάνεστε χαρούμενοι και αισιόδοξοι στο σπίτι ή στην εργασία σας, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε!

Αν είστε επαγγελματίες έχετε ένα λόγο παραπάνω να μην αφήσετε στην τύχη ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στην προσέλκυση πελατών και στην ανάδειξη της επιχείρησής σας και των προϊόντων σας.

Εξάλλου, η αλλαγή χρώματος είναι ο ευκολότερος και πιο οικονομικός τρόπος για να μεταμορφώσετε ένα χώρο.
Και πιστέψτε με, μετά από μία μελετημένη χρωματική πρόταση τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.
Όσοι μετά από δική μου προτροπή, τόλμησαν και το δοκίμασαν, μ’ ευγνωμονούν!

Μήπως φοβάστε κι εσείς να βάλετε χρώμα στο χώρο σας;

 

Μάνια Μαυρίδου _αρχιτέκτων μηχανικός

 

υ.γ. Σε καμία περίπτωση το άρθρο αυτό δεν θέλει να μειώσει τη δουλειά συναδέλφων αρχιτεκτόνων και interior designers.

Ο αρχιτέκτονας είναι κατά βάση ένας καλλιτέχνης και σαν τέτοιος, έχει ανάγκη να εκφραστεί μέσα από τα έργα του. Αυτό που τον διαφοροποιεί από άλλους δημιουργούς, κάνοντας το έργο του δυσκολότερο, είναι ότι έχει άμεση ανάγκη τον πελάτη για να δημιουργήσει.
Αναγκάζεται λοιπόν συχνά να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στις δύο αυτές παραμέτρους, προκειμένου να δημιουργήσει κτίρια που τον εκφράζουν και δεν προδίδουν τις αρχές του, ενώ ταυτόχρονα εκπληρώνουν τις προσδοκίες των πελατών του. Τους οποίους συχνά χρειάζεται να εκπαιδεύσει στο σωστό σχεδιασμό.

Δυστυχώς, δεν το καταφέρνει πάντα!
Όταν όμως το καταφέρνει, τότε πράγματι νιώθει ότι έχει εκπληρώσει το σκοπό του.

 

Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στις 11-8-2016 στο Designing for Happiness.


Γνωρίστε όλες τις υπηρεσίες του γραφείου:

image-marketing-frontpageblog-thumb-circular-2016png

 

Save

Save

Save