Ο σωστός σχεδιασμός του χώρου προσελκύει πελάτες #4 χώροι αναμονής


χώροι-αναμονής

 

Ο χώρος αναμονής παίζει σημαντικό ρόλο στην εντύπωση που θα σχηματίσει ο πελάτης για τις υπηρεσίες σας, πριν ακόμη τις δοκιμάσει.
Είναι λοιπόν έξυπνο να εκμεταλλευτείτε το χρόνο αναμονής του προς όφελός σας.
Διαβάστε στο άρθρο που ακολουθεί τι πρέπει να κάνετε για να το επιτύχετε.

 

Ο χώρος αναμονής είναι συνήθως η φυσική συνέχεια του χώρου υποδοχής μιας επιχείρησης, τις περισσότερες φορές μάλιστα αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο γι’ αυτό και (πρέπει να) αντιμετωπίζονται με την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία.

Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία μιας επιχείρησης και θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο σχεδιασμό του. Σε ορισμένες περιπτώσεις πρόκειται για τον χώρο που, καλώς ή κακώς, ο πελάτης θα περάσει τον περισσότερο χρόνο, γι’ αυτό θα πρέπει να τον προσέξετε ιδιαίτερα.

Χώρους αναμονής θα συναντήσουμε σε κτίρια γραφείων και εταιριών, ιατρεία και ιατρικά κέντρα, κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής, ξενοδοχεία και spa. Αναμονή για εξυπηρέτηση υπάρχει ακόμη και σε αρκετά καταστήματα πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών, όπως ένα κατάστημα κινητής τηλεφωνίας ή  ένα συνεργείο αυτοκινήτων, άσχετα αν έχει προβλεφθεί η δημιουργία του ανάλογου χώρου. Επίσης, σε χώρους εκδηλώσεων τα φουαγιέ επιτελούν αυτό το ρόλο, ενώ σε χώρους εκπαίδευσης, όπως φροντιστήρια συνήθως έχουν διπλό ρόλο, αφού μπορεί να εξυπηρετούν και τους μαθητές την ώρα του διαλείμματος.

Τους συναντάμε επίσης σε αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και γενικά στις εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ όλες οι δημόσιες υπηρεσίες θα έπρεπε να έχουν αξιοπρεπείς χώρους αναμονής, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει στη χώρα μας. Σκεφτείτε πόσο λιγότερο θα εκνευριζόσασταν σε μια δημόσια υπηρεσία, αν είχατε τη δυνατότητα να περιμένετε να έρθει η σειρά σας ήρεμα, σε ένα ευχάριστο και προσεγμένο περιβάλλον.

Γενικά, οπουδήποτε υπάρχει περίπτωση κάποιοι άνθρωποι να περιμένουν για να εξυπηρετηθούν, καλό είναι να φροντίσετε να τους κάνετε να νιώθουν άνετα και, γιατί όχι, ευχάριστα. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να τους εκνευρίσετε ή να τους αγχώσετε επιπλέον.

Το ιδανικό μάλιστα θα ήταν να μπορέσετε να εκμεταλλευτείτε το διάστημα της αναμονής τους προς όφελος της επιχείρησής σας.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο Designing for Happiness.

 

Για να μη χάνετε νέα άρθρα, δώρα και προσφορές εγγραφείτε στο μηνιαίο newsletter