10 λόγοι
για να μην επιλέξετε το γραφείο

 


Οι περισσότεροι επαγγελματίες θα τονίσουν τι μπορούν να κάνουν για εσάς, δίνοντας συχνά την λανθασμένη εντύπωση ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα.

Θεωρώ ότι είναι αρκετά έντιμο να είμαστε ξεκάθαροι όχι μόνο για το τι μπορούμε να προσφέρουμε σε έναν υποψήφιο πελάτη, αλλά και για εκείνα που δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να προσφέρουμε.
Αυτό βοηθάει πολύ και γλιτώνει χρόνο και στις 2 πλευρές τοποθετώντας την πιθανή συνεργασία μας σε πιο στέρεες βάσεις.

Πριν ή αφού ενημερωθείτε για το τι μπορεί να σας προσφέρει το γραφείο, καλό είναι να γνωρίζετε τι δεν θα σας προσφέρει.

Είναι ίσως ένας τρόπος να απαντήσω σε ερωτήσεις που θα θέλατε να μου κάνετε.

 

 

1. Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό γραφείο και όχι για μία εταιρεία ανακαινίσεων

Και εξηγώ τη διαφορά.

Είμαι αρχιτέκτονας που ειδικεύομαι στον σχεδιασμό εσωτερικών χώρων κατοικιών και επαγγελματικών χώρων.
Η δουλειά μου είναι να δημιουργώ και να σας προτείνω ιδιαίτερες λύσεις για το χώρο σας, αναλαμβάνοντας τη μελέτη, την κατασκευή και τον εξοπλισμό του.

Αυτό που με διαφοροποιεί από άλλους συναδέλφους είναι το γεγονός πως έχω μελετήσει και λαμβάνω σοβαρά υπ’ όψιν κατά το σχεδιασμό την σημαντική επίδραση που έχει ο χώρος στην ανθρώπινη ψυχολογία.
Στηρίζομαι σε επιστημονικές μελέτες και έρευνες στον τομέα της Ψυχολογίας του Χώρου.

Δεν είμαι εργολάβος ανακαινίσεων και ούτε επιθυμώ να γίνω. Μου ταιριάζει καλύτερα ο ρόλος του δημιουργού.

Δίνω μεγάλη έμφαση στη μελέτη του χώρου και τον ποιοτικό σχεδιασμό, δημιουργώντας χώρους μοναδικούς και πρωτότυπους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις επιθυμίες, ανάγκες και προτιμήσεις του κάθε πελάτη.
Κάθε έργο είναι ξεχωριστό, αφού ξεχωριστός είναι ο κάθε πελάτης-χρήστης, γι’ αυτό σε καμία περίπτωση αυτό που θα σας προτείνω δεν είναι αντιγραφή προηγούμενης δουλειάς.

Αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να αναλάβετε μόνοι σας την κατασκευή και τον εξοπλισμό του χώρου σας.

Μπορείτε να μου αναθέσετε την επιλογή των συνεργείων, την οργάνωση του εργοταξίου και την επίβλεψη των εργασιών.
Επίσης, θα σας προτείνω εμπορικά καταστήματα για την αγορά υλικών, επίπλων και εξοπλισμού.
Με αυτό τον τρόπο το τελικό αποτέλεσμα θα είναι άψογο και εγγυημένο.

Δεν έχω όμως καμία δέσμευση και ο μόνος λόγος που θα επιμείνω σε κάποιον τεχνίτη, συνεργείο ή κατάστημα είναι η υπευθυνότητα και η καλή ποιότητα της δουλειάς τους.
Γνωρίζω ότι ακόμη και η καλύτερη πρόταση, μπορεί να καταστραφεί από έναν κακό τεχνίτη ή από ένα προϊόν χαμηλής ποιότητας.

Μπορείτε κάλλιστα να χρησιμοποιήσετε δικά σας συνεργεία, εφόσον γνωρίζετε και μπορείτε να εγγυηθείτε για την ποιότητα της δουλειάς τους.
Εξάλλου, ό,τι σας προτείνω, μπορεί να κατασκευαστεί από οποιονδήποτε έμπειρο επαγγελματία. Αυτό είναι εφικτό, λόγω των λεπτομερών κατασκευαστικών σχεδίων και των φωτορεαλιστικών που τα συνοδεύουν, για κάθε εργασία που θα γίνει.

Αν αυτό που επιθυμείτε είναι έτοιμα πακέτα ανακαίνισης, με συγκεκριμένες εκ των προτέρων επιλογές υλικών και εξοπλισμού, χωρίς ιδιαίτερη έμφαση στη μελέτη και τον σωστό σχεδιασμό (αφού συχνά σας προσφέρουν την αρχιτεκτονική μελέτη δωρεάν!) τότε μάλλον πρέπει να απευθυνθείτε κάπου αλλού.

 

 

2. Δεν αναλαμβάνω ενεργειακές επιθεωρήσεις, νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων κλπ.

Μπορώ όμως να σας παραπέμψω σε συναδέλφους, που ασχολούνται με τους συγκεκριμένους τομείς και έχουν την κατάλληλη εμπειρία ώστε να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις σας.

 

 

3. Δεν αναλαμβάνω επιδιορθώσεις και μερεμέτια

Γενικότερα,  δεν αναλαμβάνω οποιαδήποτε κατασκευαστική εργασία δεν περιλαμβάνει δημιουργικό σχεδιασμό.

Θα ανακαινίσω πλήρως το λουτρό ή την κουζίνα σας, αλλά δεν θα αναλάβω να σας πω πώς να μπαλώσετε την τρύπα που άνοιξε ο υδραυλικός στο μπάνιο σας.
Μπορώ όμως να σας συστήσω στους κατάλληλους επαγγελματίες, τεχνίτες και συνεργεία για να λύσετε τα προβλήματά σας.

 

 

4. Δεν αναλαμβάνω οποιοδήποτε έργο

Αν αυτό που ονειρεύεστε είναι να φτιάξετε τα ανάκτορα του Buckingham σε διαμέρισμα 70 τετραγωνικών, μάλλον θα δυσκολευτούμε να συνεργαστούμε.

Είναι απαραίτητο να υπάρχει κοινή οπτική για να έχουμε μία ευχάριστη συνεργασία και ένα λειτουργικά και αισθητικά άρτιο αποτέλεσμα.

Επίσης, είναι σημαντικό να υπάρχει καλή συνεννόηση κι εμπιστοσύνη μεταξύ μας. Για μένα, το ζεστό και φιλικό κλίμα είναι απαραίτητο σε οποιαδήποτε συνεργασία. Αγαπώ πολύ τη δουλειά μου και προσπαθώ μέσα από αυτή να κάνω ευτυχισμένους και άλλους ανθρώπους.
Πιθανόν να αποφύγω να αναλάβω μία δουλειά αν νιώσω ότι έχω απέναντί μου κάποιον που αμφισβητεί συνεχώς τις ικανότητές μου ή τις καλές μου προθέσεις.

 

 

5. Δεν θα εφαρμόσω τα σχέδια που σας έκανε άλλος συνάδελφος ή εσείς μόνοι σας

Αν έρχεστε με έτοιμα σχέδια στο γραφείο μου, απλώς ζητώντας μου να τα διορθώσω και να τα εφαρμόσω, μάλλον θα φύγετε απογοητευμένοι.

Το επάγγελμά μου είναι δημιουργικό και όχι διεκπεραιωτικό. Καλό είναι λοιπόν να εκμεταλλευτείτε τις γνώσεις και την εμπειρία μου στο έπακρο, να χαλαρώσετε και να απολαύσετε τη διαδικασία.

Πρέπει να γνωρίζετε, ότι όσο μεγαλύτερη ελευθερία νιώθει ένας δημιουργός και όσο περισσότερο τον εμπιστεύεστε, τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα.
Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν θα λάβω υπ’ όψιν αυτό που επιθυμείτε ή ονειρεύεστε.
Αντιθέτως, δίνω μεγάλη σημασία στη σωστή επικοινωνία μας.

Είναι καλό να γνωρίζετε τι θέλετε, αυτό που δεν σας βοηθά είναι να εμμένετε σε κάτι, στερώντας από τον εαυτό σας την ευκαιρία να δείτε κάτι διαφορετικό και πιθανότατα, καλύτερο.
Εξάλλου, αν μπορούσατε να σχεδιάσετε μόνος σας το χώρο σας, τότε μάλλον δεν θα με χρειαζόσασταν!

Επίσης, θεωρώ αντιεπαγγελματικό και αντιδεοντολογικό να παρέμβω στη δουλειά κάποιου συναδέλφου, με την οποία πολύ πιθανόν να μη συμφωνώ.

Αν δεν είστε ευχαριστημένος από τη δουλειά που σας έκανε κάποιος άλλος, όπως αρκετοί πελάτες μου, τότε θα προσπαθήσουμε να βρούμε μία νέα λύση που να σας ικανοποιεί.

 

 

6. Δεν θα συμφωνήσω ότι όλα είναι θέμα γούστου

Αν πίστευα κάτι τέτοιο, δεν θα έκανα αυτό το επάγγελμα.
Μπορεί να προτιμούμε ένα στυλ από κάποιο άλλο που δεν μας εκφράζει, αλλά είναι σημαντικό να μπορούμε να ξεχωρίσουμε το όμορφο (αυτό που έχει καλή μορφή) από το ά-σχημο (αυτό που δεν έχει σχήμα).

Υπάρχει αρκετή ασχήμια και κακογουστιά γύρω μας, δεν θέλω να συμβάλλω στη διαιώνισή τους!

Πιστεύω ότι το καλό γούστο είναι μεν έμφυτο σε κάποιους, αλλά είναι επίσης κάτι που καλλιεργείται. Αν βλέπαμε μόνο όμορφα πράγματα γύρω μας, θα ήταν δύσκολο να είμαστε κακόγουστοι.
Θεωρώ ότι είναι καθήκον μου να “εκπαιδεύω” τους πελάτες μου έτσι ώστε, τουλάχιστον να αναγνωρίζουν το ποιοτικό και το όμορφο – αν δεν το κάνουν ήδη.

Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που δημιούργησα το blog Designing for Happiness.

Επίσης, πολύ συχνά, κάτι που σας αρέσει μπορεί να είναι μία απολύτως λανθασμένη επιλογή για έναν συγκεκριμένο χώρο.

Όσο και ν’ αγαπάτε το έντονο ροζ και το λαχανί, το να βάψετε σε αυτές τις αποχρώσεις έναν επαγγελματικό χώρο που θέλετε να αποπνέει σοβαρότητα και αξιοπιστία είναι ένα ολέθριο λάθος.
Κι όμως, δεν πρόκειται για φανταστικό παράδειγμα!

 

 

7. Δεν θα σας πω ψέμματα

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο.

Πρόκειται για μία φράση που έχει διαδοθεί από εκείνους που κατά βάθος δεν το πιστεύουν, απλώς θεωρούν ότι χαϊδεύοντας τ’ αυτιά σας, θα σας πουλήσουν ευκολότερα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Θεωρώ ότι όποιος σέβεται τη δουλειά του και τους πελάτες του δεν μπορεί παρά να είναι ειλικρινής μαζί τους.

Άλλωστε, απευθύνεστε σε κάποιον ειδικό για να σας συμβουλέψει και να σας πει τη γνώμη του.
Όταν λοιπόν κάνετε λάθος, συνήθως από άγνοια, οφείλει να σας το πει και να σας προστατέψει από κακοτοπιές.

Αλλά και όταν έχει ο ίδιος άδικο ή κάνει κάποιο λάθος, θα πρέπει έχει το θάρρος να το παραδεχτεί και να το διορθώσει.

 

 

8. Δεν θα πω “ναι” σε ό,τι μου ζητάτε

προκειμένου να αναλάβω τη δουλειά ή να είμαι συμπαθής.

Εφόσον θεωρώ ότι κάτι θα σας δημιουργήσει προβλήματα, δεν είναι πρακτικό ή λειτουργικό, δεν είναι αισθητικά άρτιο και ποιοτικό, θα σας το πω.
Και θα το δικαιολογήσω με επιχειρήματα.

Μπορεί να φαίνεται βολικό σε κάποιους, να συμφωνούν με ό,τι ζητήσει ο πελάτης, ακόμη κι αν ξέρουν ότι είναι λάθος. Συνήθως αυτό συμβαίνει με νεότερους και πιο άπειρους συναδέλφους, που δε νιώθουν ακόμη σιγουριά για τον εαυτό τους.
Μία τέτοια αντιμετώπιση όμως δεν βοηθά ούτε τον πελάτη ούτε τον επαγγελματία, έχοντας αντίκτυπο στην ποιότητα της δουλειάς.
Δεν μπορεί κάποιος να υποστηρίζει επαρκώς κάτι στο οποίο δεν πιστεύει.

 

 

9. Δεν θα αντιγράψω αυτό που είδατε κάπου αλλού, ούτε θα προτείνω έτοιμες λύσεις

Αυτό μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε για εσάς, μπορείτε ίσως να το κάνετε και μόνοι σας.
Δεν υπάρχει λόγος λοιπόν να απευθυνθείτε σε μένα, αν θέλετε να σχεδιάσετε μία κουζίνα ακριβώς ίδια με της φίλης σας ή έναν επαγγελματικό χώρο, αντιγραφή όσων κάνουν όλοι οι άλλοι.
Ακόμη κι έναν πανομοιότυπο χώρο να έχετε, σίγουρα είστε διαφορετικοί άνθρωποι και έχετε άλλες επιθυμίες και τρόπο ζωής ή απευθύνεστε σε άλλο κοινό και θέλετε να ξεχωρίσετε.

Αυτό που θα κάνω είναι πρώτα να κατανοήσω μέσα από την κουβέντα μας και από το ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώσετε, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις σας, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε έναν χώρο μοναδικό και πρωτότυπο, σχεδιασμένο αποκλειστικά για εσάς.

Έναν χώρο που θα αποπνέει την δική σας προσωπικότητα – και όχι την δική μου- όπου θα νιώθετε πραγματικά “σαν στο σπίτι σας” και που επιπλέον θα βελτιώσει τη διάθεσή σας, αφού η ειδικότητα του γραφείου είναι η ψυχολογία του χώρου (interior design psychology) και του χρώματος (color psychology).

 

 

10. Δεν θα σας κάνω μία πολύ φτηνή προσφορά, η οποία τελικά θα σας στοιχίσει ακριβότερα

Συνήθως εκείνοι που θα σας κάνουν μία πολύ φτηνή προσφορά στο πόδι για να πάρουν τη δουλειά, εκτός από τη χαμηλή ποιότητα της εργασίας τους, θα αρχίσουν σιγά-σιγά να σας βγάζουν νέες χρεώσεις, που δεν είχαν υπολογιστεί εξαρχής.
Ή, θα προσπαθήσουν με άλλους, έμμεσους τρόπους, να κερδίσουν τη διαφορά.
Πιθανόν σας έχει συμβεί ήδη κάτι τέτοιο, με επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων!

Αρκετοί υποψήφιοι πελάτες είναι ανυπόμονοι, περιμένοντας από το πρώτο τηλεφώνημα να ακούσουν το κόστος μίας υπηρεσίας, θέλοντας να γνωρίζουν αν είναι μέσα στις δυνατότητές τους.
Όμως, κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, δεν πουλάω έτοιμα προϊόντα, αλλά υπηρεσίες που καθορίζονται από το χώρο και τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε πελάτη.

Ποτέ δεν θα κάνω οποιαδήποτε προσφορά, χωρίς να έχω πλήρη εικόνα του χώρου σας και των εργασιών που θέλετε να γίνουν.

Μετά την εκτίμηση του χώρου σας και των αναγκών σας, τα πράγματα γίνονται ξεκάθαρα.
Στην λεπτομερή προσφορά που παραλαμβάνετε, περιγράφονται αναλυτικά οι στόχοι μας και τα προβλήματα που θέλουμε να επιλύσουμε, καθώς και όλα τα στάδια της εργασίας, ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωσή τους και πόσο χρεώνεται το καθένα από αυτά.

Επίσης, πόσο θα κοστίσουν επιπλέον εργασίες, εφόσον προκύψουν και ποιες εναλλακτικές έχετε.
Δεν υπάρχουν λοιπόν “κρυφά έξοδα”, γνωρίζετε τα πάντα εκ των προτέρων.

Έχουν δημιουργηθεί υπηρεσίες που καλύπτουν όλες τις ανάγκες, από μία πλήρη ανακαίνιση έως μία μικρή χρωματική ανανέωση.
Μπορείτε λοιπόν πολύ εύκολα να επιλέξετε εκείνη που ταιριάζει στις ανάγκες και τις δυνατότητές σας, ακόμη κι αν βρίσκεστε χιλιόμετρα μακριά από το γραφείο.

Μην κοροϊδεύετε τον εαυτό σας και μην επιτρέπετε σε άλλους να το κάνουν.
Είναι αδύνατον να έχετε ένα άψογο, ποιοτικό αποτέλεσμα, σχεδόν δωρεάν!

Εν κατακλείδι, αν ψάχνετε μία πρόχειρη λύση, όχι ιδιαίτερα μελετημένη, στην φτηνότερη τιμή της αγοράς, τότε σίγουρα το γραφείο δεν είναι για εσάς.

Αν αντιθέτως θέλετε μία ποιοτική πρόταση, σχεδιασμένη αποκλειστικά για εσάς, που θα αναβαθμίσει αισθητικά και λειτουργικά το χώρο σας, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τη διάθεσή σας, αλλά κι έναν σύμβουλο στο πλευρό σας, τότε βρίσκεστε στο κατάλληλο σημείο.

Είμαι σίγουρη ότι θα συνεργαστούμε άψογα!

Μάνια Μαυρίδου _αρχιτέκτων μηχανικός - χρωματική σύμβουλος

 

Δεν νιώθετε ακόμη έτοιμοι για το επόμενο βήμα;

Εγγραφείτε στο μηνιαίο newsletter για να μάθετε πώς δημιουργούμε χώρους που συμβάλλουν στην ευτυχία μας, με τη βοήθεια της Ψυχολογίας του Χώρου και του Χρώματος

Δώρο με την εγγραφή σας το χρήσιμο e-book:

Βάφετε το χώρο σας;
Τα συνηθέστερα λάθη και πώς να τ' αποφύγετε.

εξώφυλλο-βάφετε-το-χώρο-σας-mock-up-2018

social media

Εγγραφή στο newsletter

Άρθρα, videos και συμβουλές για την Ψυχολογία του Χώρου και το Χρώματος κάθε μήνα στο inbox σας!

Mania Mavridou _ Architect & Color Consultant
L. Karayianni 4 _ 55236 Panorama
Thessaloniki _ Greece

+30 2310 345384

 

© 2024 DesignMania & Mania Mavridou
 Το περιεχόμενο του ιστολογίου αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου ή μέρους αυτού χωρίς έγγραφη άδεια.
Νόμος πνευματικής ιδιοκτησίας 2121/1993.

Πολιτική απορρήτου

 designed by DesignMania  with Semplice