Αφορμή γι’ αυτό το άρθρο στάθηκε η απογοήτευση μου από αγαπημένα στέκια, που ο σχεδιασμός και η ανακαίνισή τους τα υποβάθμισε.
Το ένα έχει ήδη κλείσει, μετά από 1 μόνο χρόνο λειτουργίας, στο δεύτερο έχει μειωθεί αισθητά η πελατεία. 
Είναι γεγονός ότι κανένας από τους φίλους που το αγαπούσαμε και ήμασταν πιστοί θαμώνες δεν λαχταρά πια να πάει εκεί για φαγητό, παρόλο που ο ιδιοκτήτης υποστηρίζει ότι η κουζίνα του είναι καλύτερη από πριν. (Όταν γραφόταν το άρθρο είχε ήδη κλείσει κι αυτό).

Λόγω εμπειρίας και συνεχούς ενασχόλησης και επιμόρφωσης στην ψυχολογία του χώρου, γνωρίζω ότι αυτό που μας επηρέασε αρνητικά σε μεγάλο βαθμό και στις 2 συγκεκριμένες περίπτωσεις είναι ο πρόχειρος, μη εμπνευσμένος, ψυχρός και κακοσχεδιασμένος χώρος - το απόλυτο λευκό με μια υποψία γκρι!
Ό,τι χειρότερο για χώρο εστίασης! Κι όμως, οι ιδιοκτήτες εμπιστεύτηκαν εκείνους που τους είπαν ότι αυτή είναι σήμερα η μόδα!

Δεν υποστηρίζω ότι ο κακός σχεδιασμός είναι ο μόνος ή ο κύριος λόγος που μία επιχείρηση θα αντιμετωπίσει προβλήματα και θα αναγκαστεί να κλείσει.

Δεδομένου ότι συνήθως μία ανακαίνιση συνοδεύεται και από άλλες αλλαγές κι επειδή η επίδραση του χώρου είναι σε μεγάλο βαθμό υποσυνείδητη διεργασία, είναι δύσκολο να κατανοήσετε τι φταίει και υπάρχει μείωση κίνησης ή περισσότερα παράπονα και δυσαρέσκεια από τους πελάτες σας.

Ωστόσο, στην πλειοψηφία των επαγγελματικών χώρων, ο σχεδιασμός παίζει καθοριστικό ρόλο - δεν είναι τυχαίο ότι εκεί επενδύονται πολλά χρήματα.
Καλό είναι λοιπόν, η επένδυση αυτή να έχει γίνει με σωστά κριτήρια.

Να σημειώσω εδώ, ότι επειδή ο κάθε επαγγελματικός χώρος έχει (και πρέπει να έχει) τα δικά του χαρακτηριστικά και εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες και χρήστες, οι γενικευμένες οδηγίες σχεδιασμού και διακόσμησης είναι εντελώς άχρηστες και δύσκολα εφαρμόσιμες.

Ποια είναι όμως τα συνηθέστερα λάθη στο σχεδιασμό ή την ανακαίνιση ενός επαγγελματικού χώρου;

Διαβάστε το άρθρο στο Design for Happiness