Συμβουλευτική στην Ψυχολογία του Χώρου και του Χρώματος

Γιατί είναι η απαραίτητη η γνώση της ψυχολογίας του χώρου και του χρώματος στον σχεδιασμό;

 

Το περιβάλλον που ζούμε και εργαζόμαστε επηρεάζει σημαντικά τη διάθεση, την ποιότητα ζωής και την ευεξία μας, επιδρώντας στην δημιουργικότητα και παραγωγικότητά μας, στη συγκέντρωση μας και στα επίπεδα του στρες.

Όσον αφορά επαγγελματικούς χώρους, σύμφωνα με το σύγχρονο marketing, για να πουλήσουμε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας απευθυνόμαστε κατά κύριο λόγο στο συναίσθημα των υποψήφιων πελατών μας.
Ο χώρος μας και γενικότερα η εικόνα της επιχείρησής μας θα πρέπει να εκπέμπουν το σωστό μήνυμα και να απευθύνονται στο κατάλληλο κοινό.
Αλλιώς έχουμε αποτύχει!
Το λογότυπό μας δεν είναι αρκετό, αν η φιλοσοφία μας και η αίσθηση που θέλουμε να δώσουμε δεν αντικατοπτρίζεται στον χώρο μας.

Είναι λοιπόν αναγκαίο να λαμβάνονται όλα τα παραπάνω υπ’ όψιν πριν σχεδιάσουμε, διαμορφώσουμε ή διακοσμήσουμε τον χώρο μας, κάτι που δυστυχώς, σπανίως γίνεται.
Είναι κρίμα, γιατί η γνώση της Ψυχολογίας του Χώρου και του Χρώματος μας βοηθά, με στοχευμένες κινήσεις, να επιτύχουμε θεαματικά αποτελέσματα, χωρίς απαραίτητα μεγάλο κόστος!

Η απόπειρα αντιγραφής του σχεδιασμού των κτιριακών εγκαταστάσεων πολυεθνικών εταιρειών του διαδικτύου, όπως η Google και η Facebook, θεωρώντας ότι έχουμε κάνει το καλύτερο δυνατό για τους χώρους της επιχείρησής μας είναι, το λιγότερο, αφελής!

Δεν έχουν όλες οι επιχειρήσεις το ίδιο αντικείμενο,  τους ίδιους στόχους και όραμα, το ίδιο εργατικό δυναμικό, δεν απευθύνονται στο ίδιο κοινό και δεν πουλάνε τις ίδιες υπηρεσίες ή προϊόντα.
Πώς θα σας φαινόταν αν ένα κομμωτήριο, ένα γυμναστήριο ή ένα εστιατόριο σχεδιαζόταν με τις προδιαγραφές ενός φαρμακείου;
Μια συνταγή για όλα;

Εκτός αυτού, η υπερβολή στην οποία συχνά φτάνει ο (πειραματικός ακόμη) σχεδιασμός των κτιριακών χώρων τέτοιων εταιρειών δεν είναι απαραίτητα παράδειγμα προς μίμηση!

Διαβάστε περισσότερα στα άρθρα του Design for Happiness.

 

Office_DesignMania-1-1
γραφείο-γιατρού-2
Χώρος-αναμονής-κέντρου-ψυχολογίας-_DesignMania-7
DesignMania-Mikraki-Restaurant-in-Thessaloniki-9-1
Tepse-office-3

Τι ακριβώς είναι και σε ποιους απευθύνεται η συμβουλευτική στην Ψυχολογία του Χώρου και του Χρώματος

 

Η συμβουλευτική στην ψυχολογία του χώρου και του χρώματος δημιουργήθηκε με στόχο να βοηθήσει επαγγελματίες και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ώστε να προωθήσουν καλύτερα τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα τους και να βελτιώσουν – επηρεάσουν τη διάθεση των εργαζομένων και των πελατών τους, επωφελούμενοι από τις αρχές της ψυχολογίας του χώρου, του χρώματος και του marketing της εικόνας.

Απευθύνεται επίσης σε επαγγελματίες του χώρου, αρχιτέκτονες, διακοσμητές και εταιρείες ανακαινίσεων που θέλουν βοήθεια για να ενσωματώσουν τα ευρήματα των σύγχρονων ερευνών στον σχεδιασμό των έργων τους.

Ουσιαστικά, απευθύνεται σε εσάς που θέλετε την καθοδήγηση ενός έμπειρου αρχιτέκτονα με εξειδίκευση στην ψυχολογία του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων (interior design psychology).


  • επαγγελματίες του σχεδιαστικού τομέα
    αρχιτεκτονικά γραφεία, διακοσμητές, interior designers και εταιρείες ανακαινίσεων
    – που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν και να εντάξουν την ψυχολογία του χώρου, του χρώματος και το marketing της εικόνας στον σχεδιασμό,
    – ή χρειάζονται βοήθεια και συμβουλές για συγκεκριμένα έργα που τους έχουν ανατεθεί.

  • επαγγελματίες του marketing και της επικοινωνίας
    Αν κάποιοι γνωρίζουν περισσότερο απ’ όλους τη δύναμη της εικόνας, του χρώματος και των εντυπώσεων, είναι οι επαγγελματίες του marketing και της (οπτικής) επικοινωνίας.
    Δυστυχώς, ενώ οι επαγγελματίες του graphic και web design έχουν ενσωματώσει πλήρως τα ευρήματα των συγχρονων ερευνών για την ψυχολογία του χρήστη στον σχεδιασμό, οι αρχιτέκτονες δεν έχουν προσαρμοστεί όπως θα έπρεπε στα νέα δεδομένα.
    Η ψυχολογία του χώρου και του χρώματος μας παρέχει τα εργαλεία να μεταφράσουμε σε χώρο την εταιρική ταυτότητα, το όραμα και την φιλοσοφία μιας επιχείρησης.

  • επιχειρήσεις, εταιρείες και επαγγελματίες που στοχεύουν σε δύο άξονες:
    καλύτερο εργασιακό περιβάλλον, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για ευνοϊκό κλίμα συνεργασίας, μείωση του στρες και αύξηση της αποδοτικότητας και παραγωγικότητας, δημιουργικότητας και καινοτομίας των εργαζομένων,
    υποστήριξη της εικόνα της επιχείρησης και επίτευξη στόχων, όπως η προσέλκυση συγκεκριμένων ομάδων πελατών, καλύτερη εξυπηρέτηση και εμπειρία του κοινού, επιτυχημένη προώθηση υπηρεσιών ή προϊόντων της επιχείρησης.

 

Χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρήσεων και επαγγελματιών που βοηθάει η συμβουλευτική στην Ψυχολογία του Χώρου και του Χρώματος

 

  • επιχειρήσεις και εταιρείες που επιθυμούν να διαμορφώσουν τον χώρο γραφείων τους κατά τέτοιον τρόπο ώστε το προσωπικό να γίνει πιο παραγωγικό και αποδοτικό

  • επαγγελματίες υγείας και κλινικές που θέλουν να επιτύχουν τις καλύτερες συνθήκες ηρεμίας και καλής διάθεσης για τους  ασθενείς τους και τους επισκέπτες τους

  • ιδιοκτήτες χώρων εκπαίδευσης που επιθυμούν να δημιουργήσουν το ιδανικό περιβάλλον για διδασκαλία

  • καταστήματα και επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην προσέλκυση πελατών ή που από ακατάλληλο σχεδιασμό και διακόσμηση προσελκύουν λάθος κοινό

  • cafe και εστιατόρια που θέλουν να απευθυνθούν σε διαφορετικό, πιο ποιοτικό κοινό ή να κρατήσουν τους περιστασιακούς πελάτες τους, δημιουργώντας ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον

  • ιδιοκτήτες καταστημάτων και εκθέσεων που θέλουν να αναδείξουν καλύτερα τα εμπορεύματά τους, επηρεάζοντας θετικά τους υποψήφιους πελάτες τους

  • ιδιοκτήτες ξενοδοχείων που θέλουν να προσφέρουν έναν καλόγουστο και φιλόξενο χώρο στους πελάτες τους, ξεχωρίζοντας  με την ελκυστική παρουσίασή του ανάμεσα στον μεγάλο ανταγωνισμό του διαδικτύου,

  • ελεύθερους επαγγελματίες που θέλουν να είναι πιο δημιουργικοί και να νιώθουν λιγότερο στρες στο χώρο εργασίας τους, επηρεάζοντας θετικά τους υποψήφιους πελάτες τους.

 

 


Τι σας προσφέρει η υπηρεσία και σε ποιο στάδιο του σχεδιασμού σας είναι απαραίτητη

 

Το ιδανικό είναι να προλαμβάνουμε και όχι να διορθώνουμε.
Οπότε, είναι πολύ σημαντικό να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε έναν χώρο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους που θα οδηγήσουν στα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών μου έρχονται να διορθώσουν ολέθρια λάθη που έχουν γίνει ακόμη και έπειτα από μια δαπανηρή ανακαίνιση. Αστοχίες και άγνοια στη διαμόρφωση ενός χώρου σαμποτάρουν μία επιχείρηση.

Ωστόσο, σε ήδη υφιστάμενους χώρους συχνά αρκούν μερικές συμβουλές και στοχευμένες επεμβάσεις, ώστε να βελτιωθούν θεαματικά και να λυθούν συγκεκριμένα προβλήματα και όχι μία πλήρη ανακαίνιση και επανασχεδιασμός του χώρου.

Σε όποιον τομέα κι αν ανήκετε, είτε είστε επαγγελματίας του χώρου, είτε θέλετε να βελτιώσετε τον χώρο της επιχείρησή σας, με την συμβουλευτική στην ψυχολογία του χώρου και του χρώματος αποκτάτε γνώσεις που θα σας βοηθήσουν να κάνετε στο μέλλον σωστότερες επιλογές.

Επειδή πρόκειται για έναν εντελώς νέο τομέα, με τον οποίο ελάχιστοι αρχιτέκτονες και interior designers παγκοσμίως έχουν ασχοληθεί σοβαρά και σε βάθος, είναι σίγουρο ότι θα έχετε το πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας.

Σε κάθε περίπτωση θα έχετε την απαραίτητη καθοδήγηση ώστε να κάνετε τις κατάλληλες ενέργειες για να αναβαθμίσετε το χώρο σας και να βελτιώσετε θεαματικά την διάθεσή σας και των πελατών σας.

 


Είτε βρίσκεστε εντός είτε εκτός Θεσσαλονίκης, ακόμη κι αν βρίσκεστε στο εξωτερικό, έχετε τη δυνατότητα να επωφεληθείτε από την  Συμβουλευτική στην Ψυχολογία του Χώρου και του Χρώματος, αφού η υπηρεσία προσφέρεται διαδικτυακά.

 

social media

Εγγραφή στο newsletter

Άρθρα, videos και συμβουλές για την Ψυχολογία του Χώρου και το Χρώματος κάθε μήνα στο inbox σας!

Mania Mavridou _ Architect & Color Consultant
L. Karayianni 4 _ 55236 Panorama
Thessaloniki _ Greece

+30 2310 345384

 

© 2024 DesignMania & Mania Mavridou
 Το περιεχόμενο του ιστολογίου αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου ή μέρους αυτού χωρίς έγγραφη άδεια.
Νόμος πνευματικής ιδιοκτησίας 2121/1993.

Πολιτική απορρήτου

 designed by DesignMania  with Semplice